Filters
Filter resettenSpeciale filters
Onderwijssectoren
Online sinds
Functie soort
Functies
Type onderwijs
Denominatie school
Gewenste opleiding
Beschikbaarheid
Dienstverband
Provincie
Onderwijsregio's
Sectoren
Functie soort
Functies
Type onderwijs
Online sinds
275 vacatures in Master sen
Scholen in de spotlight
Bekijk alle scholenVacature omschrijving
Wil jij jouw expertise in gebouwonderhoud en technisch facilitair beheer inzetten op een plek waar je directe impact hebt op de leeromgeving van studenten én het werkplezier van collega’s? In deze zelfstandige rol bij MBO Utrecht ben jij verantwoordelijk voor het bouwkundig, installatietechnisch en functioneel beheer van onze onderwijslocaties. Je werkt samen met interne partners én gespecialiseerde leveranciers, bewaakt contractafspraken en vertaalt signalen uit de organisatie naar praktische verbeteringen in onderhoud en gebruik van onze gebouwen.
Als Coördinator Huisvesting ben jij dé regisseur van het dagelijks technisch en bouwkundig beheer van onze gebouwen. Je bent aanspreekpunt voor leveranciers, collega’s en gebruikers en zorgt ervoor dat alles achter de schermen soepel en veilig blijft draaien.
Wat je onder andere gaat doen:
- Je beheert contracten en leveranciers op het gebied van technisch en bouwkundig onderhoud (denk aan installaties, bouwkundig werk, legionellabeheer, liften, klimaatsystemen e.d.);
- Je coördineert planmatig en correctief onderhoud en houdt toezicht op de uitvoering door externe partijen;
- Je bewaakt onderhoudsplannen (MJOP), houdt prestatieafspraken en wet- en regelgeving in het vizier, en grijpt in waar nodig;
- Je werkt nauw samen met de adviseur/projectleider huisvesting aan verbouwingen en renovaties;
- Je verwerkt meldingen in het FMIS-systeem (Topdesk), analyseert terugkerende storingen en initieert structurele oplossingen;
- Je werkt nauw samen met Inkoop bij aanbestedingen, verlengingen of wijzigingen in contracten en speelt een actieve rol in de functionele voorbereiding daarvan;
- Je signaleert verbeterkansen, adviseert over verduurzaming en energiebeheer, en draagt bij aan een optimaal functionerende leer- en werkomgeving;
- Je stelt (in overleg) jaarplannen op voor onderhoud en investeringen, en levert input voor de (meerjaren)onderhoudsbegroting;
- Je vertegenwoordigt MBO Utrecht richting leveranciers, bouwkundig adviseurs, installateurs en andere externe partijen.
Jouw profiel
Je hebt oog voor techniek én mensen, bent analytisch sterk en houdt het overzicht in een dynamische omgeving. Je weet hoe je externe partijen aanstuurt en weet interne wensen te vertalen naar realistische plannen en oplossingen.
Verder heb je:
- Minimaal HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur in de richting Bouwkunde, Technisch Beheer, Installatietechniek of Facilitair Management;
- Aantoonbare ervaring met gebouwbeheer of technisch facilitair beheer, bij voorkeur in een onderwijs-, zorg- of publieke omgeving;
- Kennis van wet- en regelgeving rondom gebouwen, installaties en veiligheid (zoals NEN, Arbo, brandveiligheid);
- Ervaring met contractmanagement en bij voorkeur met (Europese) aanbestedingen;
- Ervaring met een FMIS-systeem zoals Topdesk (pré);
- Goede communicatieve vaardigheden, analytisch en probleemoplossend vermogen en een proactieve werkhouding.
Ons aanbod
Een zelfstandige en betekenisvolle functie binnen een maatschappelijke en betrokken onderwijsorganisatie;
- Inschaling in schaal 10 van de cao MBO: bruto maandsalaris tussen € 3.713,- en € 5.495,- bij een fulltime dienstverband;
- Een aanstelling van 0,8 – 1,0 fte;
- Voor een goede bezetting van ons team wordt verwacht dat je op woensdag en bij voorkeur ook op vrijdag aanwezig bent; de overige werkdagen stemmen we in overleg af;
- Een hecht en professioneel team waarin samenwerking, ruimte en vertrouwen centraal staan.
Interesse? Solliciteer nu!
Word jij onze nieuwe Coördinator Huisvesting? Stuur je sollicitatie (cv en motivatie) via het sollicitatieformulier t.a.v. Alette Janssen, Hoofd Facilitair & Huisvesting. Heb je vragen? Neem gerust contact op via a.janssen@mboutrecht.nl. Denk je dat je niet helemaal aan alle eisen voldoet, maar ben je wél enthousiast over deze functie? Dan moedigen we je van harte aan om toch te solliciteren. We denken graag met je mee! De vacature staat open tot en met 12 januari 2026. Als we eerder de juiste kandidaat vinden, sluiten we de vacature mogelijk vóór deze datum. Nog geen match? Dan zoeken we nog even door.
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.
Bij MBO Utrecht dragen alle medewerkers bij aan onze missie: het stimuleren van studenten in hun groei als mens én als zelfbewuste, flexibele professional. Zodat zij blijvend en waardevol bij kunnen dragen aan de samenleving van nu en morgen. En ook onze medewerkers krijgen de mogelijkheid om zich te ontwikkelen. Wij bieden medewerkers ruimte om ondernemend te zijn, grenzen te verleggen, kansen te zien en iets nieuws te creëren.
Om dat mogelijk te maken, werken wij vanuit drie kernwaarden:
- Persoonlijk: wij stimuleren studenten om verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen ontwikkeling. Dit noemen wij Persoonlijk Leren. Dit geldt ook voor onze medewerkers: bij MBO Utrecht krijg jij de ruimte om jouw ambities waar te maken. Vanuit een professionele leeromgeving faciliteren wij jouw professionele ontwikkeling.
- Verantwoordelijk: wij voelen ons verantwoordelijk om bij te dragen aan een meer duurzame en verdraagzame samenleving. We erkennen, waarderen en vieren verschillen. We werken aan een inclusieve en diverse school en maken ons hard voor een plek waar iedereen zich thuis voelt. Bij MBO Utrecht kan je rekenen op respect, ongeacht herkomst, achtergrond en identiteit.
- Verbonden: we vormen met elkaar een professionele leergemeenschap waarin we voortdurend samen ontwikkelen. Je leert met en van je collega’s, binnen en buiten MBO Utrecht. Er is ruimte, veiligheid en lef om te experimenteren en daarvan te leren.