Montessori Lyceum Terra Nova - Amsterdam
Voortgezet onderwijs
Algemeen bijzonder
5.181 Leerlingen
7 Locaties
Omschrijving van Montessori Scholengemeenschap
Welkom bij de Stichting Montessori Scholengemeenschap Amsterdam (MSA).
Wij zijn een scholengroep voor Voortgezet Montessori-onderwijs in Amsterdam. De MSA staat voor onderwijs waarin de montessorivisie op de ontwikkeling van het kind uitgangspunt is.
De scholen werken ieder geheel zelfstandig vanuit een eigen traditie en identiteit. Iedere school profileert zich met zijn eigen onderwijsaanbod tot een toonaangevende en sprankelende school, waar leerlingen en docenten iedere dag weer graag komen.
Wij zijn een scholengroep voor Voortgezet Montessori-onderwijs in Amsterdam. De MSA staat voor onderwijs waarin de montessorivisie op de ontwikkeling van het kind uitgangspunt is.
De sfeer in de MSA-scholen wordt gekenmerkt door vertrouwen in elkaar en respect voor ieder individu, zowel leerling als docent. Iedereen kan zichzelf zijn en kan voor zijn eigen opvattingen uitkomen, zolang daarbij de integriteit van anderen gewaarborgd blijft. Onze leraren besteden veel tijd en aandacht aan de persoonlijke ontwikkeling van onze leerlingen.
De MSA bestaat uit de hieronder genoemde scholen die vanuit een gemeenschappelijke montessori-visie uniek zijn in hun onderwijsaanbod.
- Montessori Lyceum Amsterdam
- Montessori Lyceum Oostpoort
- IVKO Montessori
- Metis Montessori Lyceum
- Kiem Montessori (deelschool van Metis Montessori Lyceum)
- Montessori Lyceum Terra Nova
De scholen werken ieder geheel zelfstandig vanuit een eigen traditie en identiteit. Iedere school profileert zich met zijn eigen onderwijsaanbod tot een toonaangevende en sprankelende school, waar leerlingen en docenten iedere dag weer graag komen.
Missie
De MSA staat voor onderwijs waarin de montessorivisie op de ontwikkeling van het kind uitgangspunt is om het volgende voor leerlingen te bereiken:
- De leerling kan zich ontwikkelen tot een onafhankelijke persoonlijkheid middels creativiteit en zelfverantwoordelijkheid;
- De leerling verwerft bekwaamheden om in studie, werk en samenleving te kunnen functioneren;
- Maatschappelijke verantwoordelijkheid: de leerling leert op een verantwoordelijke wijze een maatschappelijke rol te vervullen.
Visie
De sfeer in de MSA-scholen wordt gekenmerkt door vertrouwen in elkaar en respect voor ieder individu, zowel leerling als docent. Iedereen kan zichzelf zijn en kan voor zijn eigen opvattingen uitkomen, zolang daarbij de integriteit van anderen eveneens gewaarborgd blijft. Er is daardoor symmetrie in de relaties, ook in de verhouding tussen docenten en leerlingen.
In de montessoriaanse opvatting is een goede persoonlijke ontwikkeling van de leerling een voorwaarde voor een succesvolle studie. Bij de vormgeving van het onderwijs hebben onze leraren naast didactische ook altijd pedagogische overwegingen. Het montessoriuitgangspunt ‘help mij het zelf te doen’ drukt uit, dat leerlingen van hun docenten op school vertrouwen krijgen. Vertrouwen in hun capaciteiten, in hun behoefte om zich te ontwikkelen, in hun vermogen om keuzes te maken en zich eigen doelen te stellen.
Wil je opvoeden tot zelfstandigheid en het dragen van verantwoordelijkheid dan moeten leerlingen in staat gesteld en ondersteund worden om zelfstandig te werken, zelf taken te plannen, werk in te delen en te leren hoe te leren. Ook fouten mogen maken hoort daarbij.
In de montessoriaanse opvatting is een goede persoonlijke ontwikkeling van de leerling een voorwaarde voor een succesvolle studie. Bij de vormgeving van het onderwijs hebben onze leraren naast didactische ook altijd pedagogische overwegingen. Het montessoriuitgangspunt ‘help mij het zelf te doen’ drukt uit, dat leerlingen van hun docenten op school vertrouwen krijgen. Vertrouwen in hun capaciteiten, in hun behoefte om zich te ontwikkelen, in hun vermogen om keuzes te maken en zich eigen doelen te stellen.
Wil je opvoeden tot zelfstandigheid en het dragen van verantwoordelijkheid dan moeten leerlingen in staat gesteld en ondersteund worden om zelfstandig te werken, zelf taken te plannen, werk in te delen en te leren hoe te leren. Ook fouten mogen maken hoort daarbij.
Adresgegevens
Vacatures van Montessori Scholengemeenschap
{"total":12,"sectoren":{"2":12},"vakken":{"14":2,"71":1,"186":1,"26":2,"52":2,"8":1,"21":1,"522":1,"53":1,"-1":0},"geplaatstDoor":{"1":0,"2":12},"beschikbaarheid":{"2":0,"1":7,"-1":0},"dienstverband":{"3":9,"1":2,"-1":1},"zijInstroom":{"1":1,"2":10,"-1":1},"onderwijsTypen":{"1":1,"2":11,"-1":0},"bevoegdHeden":{"1":7,"6":4,"-1":1},"buitenland":{"1":0},"geplaatstOp":{"1":0,"3":1,"7":3,"30":9},"functieSoorten":{"1":10,"2":1,"3":1},"provincies":{"6":12},"onderwijsRegios":{"-1":12}}
12 onderwijsvacatures

Voortgezet onderwijs
Parttime

Voortgezet onderwijs
0,6-0,8 FTE
Parttime

Voortgezet onderwijs
0,6 fte
Parttime of fulltime
Scholen volgen School ontvolgen
Wil je op de hoogte blijven van de nieuwste vacatures bij jouw favoriete scholen? Klik op 'Volgen' en zie direct alle actuele vacatures!
Door deze school te ontvolgen verdwijnen de vacatures uit de filteroptie voor gevolgde scholen. De school wordt ook uit de opgeslagen items verwijderd.