ICBS De tweemaster
Naarden
Naarden
Basisonderwijs
Regulier / Algemeen
Interconfessioneel
270 Leerlingen
Omschrijving van ICBS De tweemaster
IC Basisschool De Tweemaster is een prettige school om voor te werken. Wij zijn een school midden in het maatschappelijke leven van de mooie stad Naarden.
Op dit moment bezoeken ongeveer 270 kinderen de school en zijn we wat betreft populatie een afspiegeling van de wijk. We bieden de kinderen en ouders zorg en ondersteuning naast goed onderwijs. We willen “thuis nabij onderwijs” verzorgen. Dat wil zeggen dat elk kind welkom is en dat we kijken naar wat mogelijk is in plaats van naar onmogelijkheden.
Verder kenmerkt de school zich door:
- Het verzorgen van goed onderwijs
- Passend onderwijs
- Werkt Opbrengstgericht
- Werkt met de methode Staal volgens de methodiek van Jose Schraven,
- Ouderparticipatie.
- Goed pedagogisch klimaat
- Lieve en leuke kinderen
- Betrokken en hardwerkend team.
- Goed ingerichte zorgsectie, bestaande uit: IB, Rt en O.A.
-Afgelopen schooljaar zijn we gestart met IPC.
Op dit moment bezoeken ongeveer 270 kinderen de school en zijn we wat betreft populatie een afspiegeling van de wijk. We bieden de kinderen en ouders zorg en ondersteuning naast goed onderwijs. We willen “thuis nabij onderwijs” verzorgen. Dat wil zeggen dat elk kind welkom is en dat we kijken naar wat mogelijk is in plaats van naar onmogelijkheden.
Verder kenmerkt de school zich door:
- Het verzorgen van goed onderwijs
- Passend onderwijs
- Werkt Opbrengstgericht
- Werkt met de methode Staal volgens de methodiek van Jose Schraven,
- Ouderparticipatie.
- Goed pedagogisch klimaat
- Lieve en leuke kinderen
- Betrokken en hardwerkend team.
- Goed ingerichte zorgsectie, bestaande uit: IB, Rt en O.A.
-Afgelopen schooljaar zijn we gestart met IPC.
Bijzonderheden
PC, ONTDEKKEND EN TALENTVOL LEREN, INTERNATIONAL PRIMARY CURRICULUM ONDERWIJS
Vanaf dit schooljaar geven we vorm aan de zaak-, creatieve vakken en de vaardigheden van de 21ste eeuw middels het International Primary Curriculum. Binnen IPC werken kinderen thematisch en worden zij actief betrokken bij hun eigen leerproces. Ze leren doelgericht te werken aan kennis, vaardigheden en inzicht. Tevens werken de kinderen aan zelfvertrouwen, begrip, het ontdekken van eigen talenten en is er aandacht voor internationale ontwikkelingen en anderen culturen.
IPC werkt met vakoverstijgende thema’s, units genoemd. Voor elke 2 leerjaren zijn aparte units ontwikkeld die aansluiten bij de ontwikkelingsfase en belevingswereld van de kinderen. Zo zijn er units over Mars, het circus en voortrekkers van verandering. De onderwerpen vergroten de betrokkenheid van de kinderen optimaal. Uitgangspunt daarbij is dat wat kinderen gaan leren in plaats van wat ze gaan doen. Omdat in een unit alle zaak- en creatieve vakken aan bod komen staan die niet meer op zichzelf maar worden verstrengeld. Zo leren kinderen verbanden te zien, onderzoek te doen en het onderwerp vanuit verschillende kanten te benaderen.
Een unit heeft een vaste structuur en duurt ongeveer 6 tot 8 weken. Na een startactiviteit wordt er in kaart gebracht wat de kinderen al over het onderwerp weten. Daarna worden gezamenlijk de doelen voor de komende periode vastgesteld. Zowel kennisdoelen, vaardigheidsdoelen, begripsdoelen, persoonlijke doelen en doelen op het gebied van (inter)nationaal perspectief. Hieruit komen de leeractiviteiten voort. Deze zijn zo ontwikkeld dat aan verschillende talenten van de kinderen aandacht wordt besteed. De weken die volgen staat in teken van het werken aan de vastgestelde leerdoelen. Aan het einde van de unitperiode is de afsluiting. Dat kan bijvoorbeeld een werkstuk, voorstelling, presentatie of tentoonstelling zijn.
Vanaf dit schooljaar geven we vorm aan de zaak-, creatieve vakken en de vaardigheden van de 21ste eeuw middels het International Primary Curriculum. Binnen IPC werken kinderen thematisch en worden zij actief betrokken bij hun eigen leerproces. Ze leren doelgericht te werken aan kennis, vaardigheden en inzicht. Tevens werken de kinderen aan zelfvertrouwen, begrip, het ontdekken van eigen talenten en is er aandacht voor internationale ontwikkelingen en anderen culturen.
IPC werkt met vakoverstijgende thema’s, units genoemd. Voor elke 2 leerjaren zijn aparte units ontwikkeld die aansluiten bij de ontwikkelingsfase en belevingswereld van de kinderen. Zo zijn er units over Mars, het circus en voortrekkers van verandering. De onderwerpen vergroten de betrokkenheid van de kinderen optimaal. Uitgangspunt daarbij is dat wat kinderen gaan leren in plaats van wat ze gaan doen. Omdat in een unit alle zaak- en creatieve vakken aan bod komen staan die niet meer op zichzelf maar worden verstrengeld. Zo leren kinderen verbanden te zien, onderzoek te doen en het onderwerp vanuit verschillende kanten te benaderen.
Een unit heeft een vaste structuur en duurt ongeveer 6 tot 8 weken. Na een startactiviteit wordt er in kaart gebracht wat de kinderen al over het onderwerp weten. Daarna worden gezamenlijk de doelen voor de komende periode vastgesteld. Zowel kennisdoelen, vaardigheidsdoelen, begripsdoelen, persoonlijke doelen en doelen op het gebied van (inter)nationaal perspectief. Hieruit komen de leeractiviteiten voort. Deze zijn zo ontwikkeld dat aan verschillende talenten van de kinderen aandacht wordt besteed. De weken die volgen staat in teken van het werken aan de vastgestelde leerdoelen. Aan het einde van de unitperiode is de afsluiting. Dat kan bijvoorbeeld een werkstuk, voorstelling, presentatie of tentoonstelling zijn.
Adresgegevens
Scholen volgen School ontvolgen
Wil je op de hoogte blijven van de nieuwste vacatures bij jouw favoriete scholen? Klik op 'Volgen' en zie direct alle actuele vacatures!
Door deze school te ontvolgen verdwijnen de vacatures uit de filteroptie voor gevolgde scholen. De school wordt ook uit de opgeslagen items verwijderd.