Voortgezet speciaal onderwijs
Openbaar
120 Leerlingen
Omschrijving van VSO Het Passer College locatie BITS
B!TS staat voor Bijzonder Interventie Team Schoolgang
Bij ons staat de individuele aanpak centraal, gericht op het volledig terugkeren naar school en het samenleven in de maatschappij. De leerlingen worden wekelijks besproken in de Commissie van Begeleiding die nauwgezet de stappen in de ontwikkeling volgt. De ontwikkeling en vorderingen worden vastgelegd in het leerlingvolgsysteem. Docenten overleggen over de ontwikkeling van de leerlingen in o.a. leerling- en/of rapportbesprekingen. Waar nodig wordt ook overlegd met deskundigen in en om de school.
B!TS komt tegemoet aan de speciale ondersteuningsbehoeften van leerlingen met internaliserende problemen. Hierbij kan gedacht worden aan leerlingen met een stoornis in het Autisme Spectrum, depressieve klachten en/of een angststoornis. Door de problemen zitten de leerlingen al langere tijd thuis. Het doel van dit project is een terugkeer naar school. Dit in combinatie met het aanleren van die vaardigheden die nodig zijn om in het (vervolg)onderwijs succesvol te kunnen participeren.
Door middel van onderwijs op maat, middels een arrangement, wordt er voor gezorgd dat de leerling geen verdere leerachterstand oploopt. Daarnaast leert de docent hoe de leerling ‘het leren’ het beste kan aanpakken. Hoe gebruik je je agenda, hoe plan je je werk, hoe studeer je het effectiefst? Zaken die simpel lijken, maar die voor deze jongeren vaak een struikelblok zijn. De leerling doet al snel succeservaringen op en gaat hierdoor positiever tegen school aan kijken. Naast de lesstof wordt gewerkt aan het vergroten van het zelfvertrouwen en het leren begrijpen van jezelf. Stap voor stap leert de leerling weer te functioneren in de klas / in groepsverband met leeftijdgenoten.
Het B!TS project is een initiatief van Het Passer College in samenwerking met IVIO@School.
Bij ons staat de individuele aanpak centraal, gericht op het volledig terugkeren naar school en het samenleven in de maatschappij. De leerlingen worden wekelijks besproken in de Commissie van Begeleiding die nauwgezet de stappen in de ontwikkeling volgt. De ontwikkeling en vorderingen worden vastgelegd in het leerlingvolgsysteem. Docenten overleggen over de ontwikkeling van de leerlingen in o.a. leerling- en/of rapportbesprekingen. Waar nodig wordt ook overlegd met deskundigen in en om de school.
B!TS komt tegemoet aan de speciale ondersteuningsbehoeften van leerlingen met internaliserende problemen. Hierbij kan gedacht worden aan leerlingen met een stoornis in het Autisme Spectrum, depressieve klachten en/of een angststoornis. Door de problemen zitten de leerlingen al langere tijd thuis. Het doel van dit project is een terugkeer naar school. Dit in combinatie met het aanleren van die vaardigheden die nodig zijn om in het (vervolg)onderwijs succesvol te kunnen participeren.
Door middel van onderwijs op maat, middels een arrangement, wordt er voor gezorgd dat de leerling geen verdere leerachterstand oploopt. Daarnaast leert de docent hoe de leerling ‘het leren’ het beste kan aanpakken. Hoe gebruik je je agenda, hoe plan je je werk, hoe studeer je het effectiefst? Zaken die simpel lijken, maar die voor deze jongeren vaak een struikelblok zijn. De leerling doet al snel succeservaringen op en gaat hierdoor positiever tegen school aan kijken. Naast de lesstof wordt gewerkt aan het vergroten van het zelfvertrouwen en het leren begrijpen van jezelf. Stap voor stap leert de leerling weer te functioneren in de klas / in groepsverband met leeftijdgenoten.
Het B!TS project is een initiatief van Het Passer College in samenwerking met IVIO@School.
Missie
B!TS staat voor Bijzonder Interventie Team Schoolgang. Bij BITS! werken wij samen met de leerlingen aan hun eigen toekomst zodat onderwijs volgen weer mogelijk en leuk wordt!
Visie
B!TS staat voor een veilige omgeving waar leerlingen kunnen werken aan hun eigen toekomst, in hun eigen tempo en op een manier die bij de leerling past. Onze docenten hebben de ervaring en kennis over alle verschillende leerlijnen.
We hanteren duidelijke regels, waarden en normen tegenover zowel leerlingen als ouders, zodat het duidelijk is wat jullie van ons mogen verwachten en visa versa. Bij ons stellen wij het sociaal maatschappelijk boven het cognitieve en richten wij ons niet alleen op het terugkeren naar school, maar ook op actief deelnemen aan de samenleving.
We hanteren duidelijke regels, waarden en normen tegenover zowel leerlingen als ouders, zodat het duidelijk is wat jullie van ons mogen verwachten en visa versa. Bij ons stellen wij het sociaal maatschappelijk boven het cognitieve en richten wij ons niet alleen op het terugkeren naar school, maar ook op actief deelnemen aan de samenleving.
Adresgegevens
Scholen volgen School ontvolgen
Wil je op de hoogte blijven van de nieuwste vacatures bij jouw favoriete scholen? Klik op 'Volgen' en zie direct alle actuele vacatures!
Door deze school te ontvolgen verdwijnen de vacatures uit de filteroptie voor gevolgde scholen. De school wordt ook uit de opgeslagen items verwijderd.