Heeft de school mijn sollicitatie ontvangen?+ |
Wanneer je via Meesterbaan hebt gesolliciteerd op een vacature kan je dit controleren via "Mijn profiel" -> "Sollicitatie overzicht". Hier worden al je sollicitaties die je via de website hebt gedaan getoond. De sollicitatie wordt direct getoond aan de betreffende school. Per e-mail informeren wij de school dat er nieuwe sollicitaties zijn, met het verzoek de sollicitant zo spoedig mogelijk te informeren over het vervolg van je sollicitatie.
|
Ik heb een vraag over de vacature.
+ |
Alle informatie die ons over de vacature bekend is staat op de website. Specifieke vragen of ontbrekende gegevens kan je bij je sollicitatie in het veld motivatie aan de school voorleggen. De school zal je vervolgens meer duidelijkheid verschaffen.
|
Ik heb op een vacature gereageerd maar nog geen reactie?
+ |
Scholen zijn verantwoordelijk voor de afhandeling van de sollicitaties. Vanuit Meesterbaan stimuleren wij scholen om spoedig actie te ondernemen richting sollicitanten. Op het moment dat een school na 10 dagen nog geen actie heeft ondernomen, wordt er een reminder verzonden.
Mocht je na een maand niets van de school hebben vernomen, dan kun je hier melding van maken via het contactformulier . Vermeld de naam van de school en de functie waarop je hebt gesolliciteerd.
|
Kom ik in aanmerking voor een vacature?
+ |
Scholen plaatsen zelf vacatures op onze website en daarom kunnen wij niet bepalen of je in aanmerking komt voor een vacature. Wij hebben ook geen invloed op de invulling van een vacature die op onze website staat.
|
Wat wordt er van mij getoond bij de sollicitatie op een vacature?
+ |
Wanneer je op een vacature reageert worden je naam, telefoonnummer, e-mailadres, CV en motivatie aan de betreffende school getoond.
|
Hoe kan mijn sollicitatie verwijderd worden uit het bestand van Meesterbaan?
+ |
Kandidaten kunnen hun sollicitatie laten verwijderen via het contactformulier met vermelding van de naam van de school en de functie waarop is gereageerd.
|
Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen? + |
Kandidaten kunnen onder "Mijn profiel" hun gegevens wijzigen. De kandidaat is verantwoordelijk voor het actueel houden van deze gegevens.
|
Kan ik ook als zij-intromer bij Meesterbaan terecht?+ |
Ja, je kan je als zij-instromer ook bij Meesterbaan inschrijven. Je wordt dan per e-mail op de hoogte gebracht van de vacatures die jouw voorkeur hebben. Het is aan de school of je in aanmerking komt voor de vacature, deze vraag kun je bij de sollicitatie via Meesterbaan in je motivatie aan de school voorleggen.
Op http://www.werkeninhetonderwijs.nl vind je meer informatie over het werken als zij-instromer.
|
Ik krijg een foutmelding bij het versturen van een sollicitatie + |
Een foutmelding bij het versturen van een sollicitatie wordt vaak veroorzaakt door een probleem met het bestand dat bij de sollicitatie wordt gevoegd. Wanneer je CV of motivatiebrief groter is dan het aantal toegestane KB (1 mb) wordt de sollicitatie niet verzonden. Je kunt de grootte van het bestand checken door naar de map waar je het bestand hebt opgeslagen te gaan en dan met de rechtermuisknop (op het bestand) op Eigenschappen te klikken.
Wanneer je niet alle verplichte velden hebt ingevuld wordt de sollicitatie ook niet verzonden.
|
Ik heb een verkeerd document toegevoegd aan een sollicitatie.+ |
Wanneer je een verkeerd bestand hebt meegestuurd met je sollicitatie kan je dit zelf niet herstellen. Sollicitaties worden namelijk direct naar de school doorgestuurd en MeesterBaan kan deze sollicitaties niet aanpassen. Wat je wel kunt doen:
- De vacature staat nog online: je stuurt een mail naar info@meesterbaan.nl met de titel van de vacature en de school. Wij zullen je sollicitatie verwijderen zodat je opnieuw kan solliciteren, uiteraard met de juiste documenten.
- De vacature is offline: je neemt contact op met de school van de vacature om de situatie uit te leggen en wellicht een nieuw document op te kunnen sturen.
|
Waarom verschijnt mijn laatste sollicitatie niet in mijn sollicitatieoverzicht?+ |
Alle sollicitaties die via het systeem van MeesterBaan zijn gelopen worden bijgehouden op de pagina "Sollicitaties" onder "Mijn profiel". Wanneer een sollicitatie hier niet verschijnt kan dit twee oorzaken hebben, namelijk:
1. De sollicitatie is niet verzonden. Wanneer er bijv. geen CV of motivatiebrief is geselecteerd wordt de sollicitatie niet verzonden. Loop in dit geval opnieuw de sollicitatieprocedure door en solliciteer opnieuw;
2. De sollicitatie loopt via een externe pagina (bijv. de website van de school zelf). Wij hebben geen zicht in gegevens van externe websites en daardoor verschijnen deze sollicitaties niet in uw sollicitatieoverzicht.
|