Praktijkcollege Het Metrum
Het Metrum
Missie
Visie
De leerlingen vormen het startpunt van ons denken. We spelen in op de mogelijkheden van leerlingen en geven handvatten voor de belemmeringen die leerlingen ondervinden. Inclusiviteit is voor Praktijkcollege Het Metrum richtinggevend. De school is toegankelijk voor álle leerlingen met een (licht) verstandelijke beperking, al dan niet in combinatie met een lichamelijke beperking of een chronische ziekte die kunnen leren en werken in een groep. Voor korte individuele trajecten staan wij open.
We werken vanuit een gezamenlijke visie. Dat schept duidelijkheid naar (nieuwe) leerkrachten, leerlingen, ouders en andere betrokkenen. Onze visie op onderwijs is gebaseerd op vier leidende principes te weten veiligheid, ontwikkeling, eigenaarschap en partnerschap. In het document ‘definitie van kwaliteit’ hebben we beschreven wat wij zien als kwaliteit voor de verschillende domeinen waarop wij ons richten. De definitie van kwaliteit is onze ‘lat’ en een richtsnoer voor ons handelen. Het maakt ons ambitieniveau duidelijk. De principes en de definitie van kwaliteit zijn de haarvaten van Praktijkcollege Het Metrum. Als we in ons onderwijs en begeleiding onze kwaliteitslat halen, dan doen we recht aan onze principes. We zijn ervan overtuigd dat we onze missie dan met succes waarmaken. We verwachten dit succes ook terug te zien in de voortgang en eindresultaten van onze leerlingen.