School met de Bijbel is een school in Emst met 108 kinderen. We werken nu nog in vier combigroepen, maar doordat we groeien gaan we naar vier enkele groepen in de onderbouw. We zoeken voor groep 4 een leerkracht. Deze groep heeft maximaal 20 kinderen, waarschijnlijk minder.
Wij geloven dat ieder kind een uniek schepsel is, gemaakt door God. Wij zien ieder kind als waardevol.
“Leren en leven vanuit het Evangelie", dat is wat we voor onze leerlingen verlangen. We zien de gebrokenheid in onszelf en in de wereld en willen kinderen voorgaan op de weg achter Christus aan van wie wij alles verwachten. We hopen eraan bij te dragen dat zij christelijke wereldburgers worden, Gods Woord is hierin onze belangrijkste Bron. Wij streven ernaar dat al ons doen en laten op school is doorspekt van de Liefde van Christus.
Wij zijn ons ervan bewust dat een kind tot ontwikkeling komt, wanneer het met plezier naar school gaat en zich veilig en gewaardeerd weet door medeleerlingen en leerkrachten. Veiligheid en verantwoordelijkheid zijn kenmerkende waarden voor onze gemeenschap. Daarnaast zijn hoge verwachtingen ook belangrijk. Wij streven naar optimale groei en zelfstandigheid voor ieder kind. Ieder met zijn of haar eigen talenten.
Wij zijn ervan overtuigd dat de gemeenschap in en rondom de school belangrijk is. Ouders zijn voor ons onmisbaar in de samenwerking. Door goed samentewerken kunnen we het onderwijs het beste afstemmen op de behoeftes van de leerling.
Onze visie is uitgewerkt in de waarden die hieronder staan.
Relatie: Ik mag er zijn
Vanuit liefde voor alle kinderen proberen wij samen te leren. Het samen zijn, de verbinding tussen kinderen, ouders/verzorgers en leerkrachten is een belangrijke waarde voor ons. Samen met de kinderen zorgen leerkrachten voor een veilige sfeer waarbinnen overlegd kan worden over het ontwikkelproces. We zijn trots op de stappen die kinderen zetten en vieren de successen. Daarnaast hechten wij veel waarde aan de verbondenheid met de leerstof. Wanneer de leerstof aansluit bij de behoeften en interesses van de kinderen, zullen zij sneller tot groei en ontwikkeling komen.
Competentie: Ik kan het
Leerlingen ontdekken dat ze de taken die ze moeten doen, aankunnen. Competentie zegt ook iets over het zelfvertrouwen van leerlingen. Hierbij is het belangrijk dat de leerkracht weet wat de sterke en minder sterke kanten van een leerling zijn. En dat de school het onderwijs hierop aanpast. Door rekening te houden met mogelijkheden en interesses van leerlingen blijft de betrokkenheid groot, waardoor de ontwikkeling van een kind beter verloopt. Wij besteden extra aandacht aan leerlingen die moeite hebben met bepaalde lesstof. Adaptief onderwijs houdt ook rekening met de sterke kanten van een leerling. Soms is er namelijk meer uitdaging nodig.
Autonomie: Ik doe het zelf
Autonomie zegt iets over de zelfstandigheid van leerlingen. Leerlingen kunnen zelfstandig binnen een klassenorganisatie werken. Ze kunnen zelf oplossingen zoeken, keuzes maken en op hun eigen leerproces reflecteren. Natuurlijk zit hier een opbouw in. Leerlingen sturen (voor een deel) hun eigen leergedrag. Wij stimuleren autonomie door middel van verschillende werkvormen, procesgericht en doelgericht werken en werken aan eigenaarschap.
We hebben helaas 0 vacatures gevonden voor jouw zoekopdracht. Verwijder of wijzig één of meerdere filters. Of probeer andere functies en trefwoorden te gebruiken.