De Waldheim is een kleinschalige, open christelijke, school voor mavo (vmbo-tl) met veel oog voor onderlinge relaties. Ook voor leerlingen met een mavo/havo-advies. Door de kleinschaligheid (ongeveer 450 leerlingen en personeelsleden) van de school is er een hoge mate van betrokkenheid. We vormen één team met iedereen die bij Waldheim betrokken is. Samen zorgen we voor een veilige omgeving waar iedereen zichzelf kan zijn, waar je prettig kunt leren en experimenteren. Zo haal je het beste uit kansen en uitdagingen die we samen aangaan. Naast reguliere lessen kan je kiezen voor één van onze talentwerelden (science, sport of theater). Eindexamen in sport of theater is mogelijk. Ook op het gebied van internationalisering zijn er diverse keuzes. Sfeer, cultuur, identiteit en burgerschap zijn bepalend voor de scholing en vormen het fundament. De school is gevestigd in een nieuw en modern gebouw op een mooie locatie.
We geloven dat je een hechte, positieve en inclusieve gemeenschap nodig hebt om te ontdekken waar je talenten liggen en welk pad bij jou past. Samen gaan we die uitdaging voor elkaar aan en krijg je de moed, de kracht en het plezier om dat pad te volgen.
Hoe we dat doen
We vormen één team met iedereen die bij Waldheim betrokken is: docenten en andere medewerkers, leerlingen en ouders of verzorgers. Samen zorgen we voor een veilige omgeving waar iedereen zichzelf kan zijn, waar je prettig kunt leren en experimenteren. Zo haal je het beste uit kansen en uitdagingen die we samen aangaan.
Wat we doen
We zijn een progressieve en inclusieve school voor mavo met een christelijke signatuur waar iedereen in zijn element kan zijn, om te leren, te ontdekken, te groeien én een plezierige tijd te hebben.
In het kort is de visie samengevat in deze zin:
‘Een leerling van de Waldheim leert midden in de maatschappij te staan, overwogen keuzes te maken en verantwoordelijkheid te dragen.’
Wij voegen hier specifiek een stuk aan toe, gericht op inclusiviteit:
‘Leerlingen leren hier respectvol om te gaan met anderen. Na te denken, verschillende perspectieven te zien en vragen te stellen. Inclusiviteit betekent dat het veilig is voor iedereen, daar hoort bij dat leerlingen weerbaar worden en dat vrijheid stopt waar je de ander kwetst.’