Hier staan wij voor
Beleid
Binnen het samenwerkingsverband is sprake van een gedeelde verantwoordelijkheid ten aanzien van de extra zorg voor leerlingen. Het samenwerkingsverband formuleert gemeenschappelijke doelstellingen rondom zorg in het Ondersteuningsplan.
Om onze doelstellingen te realiseren stelt het bestuur van het samenwerkingsverband een Ondersteuningsplan vast. De deelnemende besturen bespreken het Ondersteuningsplan met hun (gemeenschappelijke) medezeggenschapsraad. De ondersteuningsplanraad heeft instemmingsrecht t.a.v. het Ondersteuningsplan en de begroting.
Als lid van ons samenwerkingsverband zijn de schoolbesturen gehouden aan de gezamenlijk gemaakte afspraken die zijn vastgelegd in het Ondersteuningsplan. In het Ondersteuningsplan is het meerjarenbeleid vastgelegd. Binnen de beleidsperiode stellen we elk jaar een activiteitenplan en een begroting op.
Onze missie
Wij realiseren voor iedere leerling de optimale context om maximaal tot ontwikkeling te komen. Dit doen we binnen een keten van verantwoordelijkheid, waarin iedereen vanuit de eigen verantwoordelijkheid, rol en positie bijdraagt aan het optimaliseren van de context. Zo realiseren we vanuit gedeelde verantwoordelijkheid oplossingen voor complexe vraagstukken.
Onze visie
Ontwikkelen en opgroeien gebeurt thuis, binnen de eigen familie, op school, in de eigen wijk, met vriendjes, bij de vereniging. Het vindt overal plaats waar jonge mensen komen en gaat hun hele leven door. Ontwikkelen en opgroeien is dus een proces dat plaatsvindt in een brede context. Wij willen die context voor álle kinderen optimaliseren, in het bijzonder waar het gaat om ondersteuning. Alle betrokkenen dragen daar vanuit hun eigen mogelijkheden aan bij. Alleen vanuit betrokkenheid en gedeelde verantwoordelijkheid kunnen we een keten van verantwoordelijkheid vormen ‘It takes a village to raise a child’.
Op weg naar inclusie
Het samenwerkingsverband Kop van Noord Holland ziet kinderen in al hun verscheidenheid graag zoveel mogelijk samen opgroeien. We streven ernaar dat kinderen leren om samen te leven, spelen, leren en werken. We noemen dat (meer) inclusie en inclusiever werken. Inclusie is ons ideaalbeeld: een pad dat we de komende jaren samen gaan afleggen, zonder het als doel te concretiseren. Dat ideaalbeeld vraagt om intensieve samenwerking tussen regulier onderwijs, gespecialiseerd onderwijs, zorgpartners en gemeenten. We gaan ons oriënteren op een nieuwe inrichting van voorzieningen, andere samenwerkingsafspraken en een andere verdeling van middelen.
We hebben helaas 0 vacatures gevonden voor jouw zoekopdracht. Verwijder of wijzig één of meerdere filters. Of probeer andere functies en trefwoorden te gebruiken.