Onze leidende principes
Wij werken samen aan passend en inclusief onderwijs vanuit drie leidende principes:
- Onze leerlingen gaan naar scholen voor regulier voortgezet onderwijs in de regio.
- Onze leerlingen krijgen de ondersteuning die ze nodig hebben om op een passend niveau onderwijs te volgen dat aansluit bij hun competenties, behoeften en capaciteiten.
- Onze leerlingen hebben zicht op een diploma en/of duurzame (arbeids)plek in de samenleving.
Onze waarden De waarden van waaruit wij samen werken aan passend en inclusief onderwijs in de Zaanstreek voor al onze leerlingen zijn vertrouwen, optimisme en lef.
- Vertrouwen; We hebben vertrouwen in elkaar, in onze leerlingen en hun ouders. Leerlingen (met een ondersteuningsbehoefte) zijn gebaat bij een integrale aanpak. Iedere betrokkene bij de leerling, en zeker de leerling zelf, heeft waardevolle expertise, kennis en ervaring om bij te dragen aan een ononderbroken ontwikkelingsproces van de leerling.
- Optimisme; We gaan uit van mogelijkheden. Van elkaar, van onze leerlingen en hun ouders. Steeds kijken we naar wat wél kan en hoe we dat mogelijk kunnen maken.
- Lef; Het pad naar inclusief onderwijs bestaat nog niet, laat staan dat het geëffend is. Dat vraagt van ons om samen, buiten de gebaande paden, lef te tonen en onze eigen regionale route te bepalen.