De Petrus is onderdeel van stichting Talentis. Talentis is een bestuur met 15 basisscholen in de gemeenten Boxtel, Vught,
‘s-Hertogenbosch en Heusden.
De missie van Talentis: krachtig in onderwijs.
Wij bieden optimale ontwikkelingskansen voor kinderen, zodat zij een positieve en actieve bijdrage kunnen leveren aan de huidige en toekomstige samenleving. Daarvoor leveren wij een passend aanbod met de ondersteuningsbehoeften van kinderen als uitgangspunt. Kortom, goed onderwijs voor elk kind. Talentis staat voor werken vanuit de bedoeling. Systemen zijn hieraan ondersteunend. Ieder is verantwoordelijk voor het eigen handelen en samen zijn we verantwoordelijk voor het geheel. We leggen de verantwoordelijkheid zo laag mogelijk in de organisatie. Wederzijds vertrouwen en professionele ruimte liggen hieraan ten grondslag. Elke school geeft zelf vorm aan de eigen brede (pedagogische, onderwijskundige en levensbeschouwelijke) identiteit. Iedere school biedt een breed aanbod gericht op de kerncompetenties (rekenen, taal en lezen), sociale competenties waaronder burgerschap en toekomstgerichte vaardigheden. De eigenheid van iedere school wordt gewaardeerd.
Onze waarden
Talentis is een waardegedreven organisatie. Onze kernwaarden Ontwikkeling, Betrokkenheid en Integriteit werken verbindend, vergroten saamhorigheid en geven richting en focus.
Onze visie: gelukkig leren
Gelukkig leren in een betekenisvolle, uitdagende en motiverende leeromgeving. 5 Het leren staat centraal, want leren verhoogt de kans op geluk. We willen dat onze leerlingen iedere dag met een goed gevoel naar huis gaan en denken: “Yes, ik heb iets geleerd”. In ons strategisch beleidsplan 2022-2026 hebben we vier strategische focuspunten geformuleerd: kwaliteit, werkgeverschap, kansrijk leren en samenwerking. De basis voor de onderwijskwaliteit op onze scholen is de Talentis-norm die is vastgelegd in de Talentis Standaarden. Deze Talentis Standaarden bestaan uit de externe normen uit het Onderzoekskader van de Inspectie voor het Onderwijs 2021 en uit de interne normen. Vanuit een waarderend onderzoekskader werken we cyclisch aan onderwijskwaliteit. Interne audits en dialoog hebben hierin een belangrijke plaats.
We hebben helaas 0 vacatures gevonden voor jouw zoekopdracht. Verwijder of wijzig één of meerdere filters. Of probeer andere functies en trefwoorden te gebruiken.